۱۳۹۱ آذر ۱, چهارشنبه

حجاب شرعی در عصر پیامبر

دانلود کتاب حجاب شرعی در عصر پیامبر  پی دی اف

سال گذشته در همین روز بود که برای اوّلین بار "ویرایش نهایی" کتاب حجاب شرعی در عصر پیامبر، در اختیار شماری از فضلای حوزه و محققان قرار گرفت و بلافاصله مورد توجّه واقع شد و نسخه‏ های محدودش دست ‏به‏ دست در میان اهل علم به گردش درآمد و با این‏که تحقیق را در طیّ این یک‏سال فقط به 2100 نفر (در قالب: 270 نسخه‏ ی مکتوب ، 1700 عدد سی ‏دی ، 150 مورد الکترونیکی) رساندم امّا بدلیل استقبال یادشده و نو بودن موضوع، رقم واقعی علاقه ‏مندانی که به کتاب دسترسی یافتند بسیار بیش از آن شد.
در این مدّت ملاحظات فراوانی بکار بستم تا مطالب کتاب به صحنه‏ ی رسانه ‏ها کشیده نشود و فقط در محافل علمی به بحث درآید که بحمدالله در این امر موفق بودم  زیرا هم مطالبش رسانه‏ ای نشد و هم توفیق شرکت در بیش از 10 ، 12 جلسه ‏ی نقد و ارزیابی کتاب را در حوزه و جلسات بدست آوردم. همین‏جا فرصت را مغتنم شمرده از خوانندگان کتاب که خویشتن‏داری کردند و دعوتم مبنی بر رسانه ‏ای نشدن مطالب آن را اجابت نمودند سپاسگزاری می‏کنم.
پر واضح است این کتاب (چنان‏که در دیدار با برخی مراجع و فضلا و نیز در جلسات نقد به کرّات گفته ‏ام) درصدد نسخه‏ پیچی برای عصر کنونی نیست و اینک به خواست مقام مرجعیّت، بر آن تأکید می‏ورزم. بنابراین تجویز هر یک از مطالب کتاب برای عصر کنونی  را مگر با نظر مراجع و فقها ناروا می‏دانم امّا طبیعی است که مطالب کتاب می‏تواند مراجع ، فقها و محققان را به بازخوانی مجدد متون وادارد و مردم مکلف را به پرسش‏های جدّی بر اساس اسناد کتاب ترغیب کند. در واقع مخاطب اصلی کتاب حوزه ‏های علمیّه‏ اند و به همین دلیل ویرایش اولیّه‏ ی کتاب را از دو سال پیش (زمستان 1388) در اختیار برخی فقها و مؤسسات حوزوی قرار دادم و از نقد ایشان در ویرایش نهایی استفاده بردم.
اینک همزمان با یکمین سالگرد ویرایش نهایی، متن این کتاب 1017 صفحه ‏ای را به "عموم محققان" تقدیم می‏کنم. درخواست دارم سایر علاقه ‏مندان به تحقیقات دینی را به خواندن این کتاب دعوت کنید امّا همچنان درخواست دارد از نقل مطالب کتاب ،مگر برای طرح پرسش‏های تخصّصی از مراجع و فقهای زمان ‏شناس، پرهیز شود
دوازدهم اردیبهشت 1391
نویسنده کتاب، امیر ترکاشوند

برای دانلود کتاب بر روی یکی از پیوندهای زیر کلیک کنید:

..

۱ نظر:

soodeh گفت...
این نظر توسط نویسنده حذف شده است.